·september 19, 2022

Hoe vindt u de juiste Managed IT-serviceprovider voor uw bedrijf

Wanneer u op zoek bent naar een IT-serviceprovider voor het uitbesteden van technische ondersteuning, is het van cruciaal belang om te onthouden dat niet alle IT-serviceproviders hetzelfde zijn. U moet er een vinden die uw specifieke behoeften begrijpt en u de best mogelijke service kan bieden.

Er zijn veel IT-dienstverleners en het kan verleidelijk zijn om voor de goedkoopste te gaan. In de meeste gevallen krijgt u echter waar u voor betaalt. Goedkope leveranciers leveren vaak diensten van mindere kwaliteit, wat in de toekomst kan leiden tot kostbare problemen.

Houd in gedachten dat bij het selecteren van een IT-dienstverlener voor uw bedrijf, het van cruciaal belang is om te kijken naar hun ervaring met of specialisatie in het bedienen van bedrijven zoals het uwe.

 

Vragen die u moet stellen voordat u in zee gaat met een IT-serviceprovider

Hier zijn een paar vragen die u aan een potentiële IT-serviceprovider kunt stellen voordat u met hem in zee gaat:

  1. Hebben ze ervaring met het specifiek bedienen van uw branche? 
  2. Leveren ze routinecontroles en netwerkbeoordelingen? 
  3. Kunnen ze de technologie ondersteunen die u momenteel gebruikt? 
  4. Zijn hun oplossingen schaalbaar? 
  5. Wat is hun beleid ten aanzien van on-demand ondersteuning? 
  6. Bieden ze eigen oplossingen die u bij andere providers niet kunt vinden? 
  7. Kunnen ze uw service bundelen in één maandelijkse factuur?
  8. Wat krijgt u terug voor uw investering?

Nadat u antwoorden hebt gekregen op al deze vragen, vergelijkt u ze met uw vereisten. Zorg ervoor dat ze voldoen aan de door u gewenste criteria.

 

6 rode vlaggen voor IT-serviceproviders 

Als u een van deze waarschuwingssignalen opmerkt tijdens een gesprek met een potentiële IT-serviceprovider, is het misschien tijd om andere opties te overwegen:

  • Dringt aan op een servicecontract zonder eerst uw IT-omgeving te beoordelen

Veel bedrijven zullen aandringen op een servicecontract zonder de tijd te nemen om uw specifieke omgeving te begrijpen. Dit kan leiden tot overbesteding en/of onderbenutting van diensten. Het is van vitaal belang dat een IT-consultant u helpt uw behoeften te evalueren en aanbevelingen te doen voor servicecontracten.

  • Biedt meteen een standaardpakket aan

Zoek een leverancier die de tijd neemt om uw bedrijf te begrijpen en wat u van hem nodig heeft. Veel serviceproviders zullen meteen een standaardpakket aanbieden zonder rekening te houden met uw behoeften. Dit kan een probleem zijn omdat u misschien niet alle diensten krijgt die u nodig hebt en moet betalen voor diensten die u niet gebruikt.

  • Reageert op problemen wanneer ze zich voordoen (break-fix servicemodel)

Veel IT-dienstverleners gebruiken nog steeds een break-fix servicemodel, wat betekent dat ze alleen reageren op problemen als en wanneer ze zich voordoen. Dit kan vaak de indruk wekken dat ze zich niet bekommeren om uw bedrijf. In het beste geval kan dit frustrerend zijn; in het slechtste geval kan het uw bottom line schaden.

  • Wacht tot kwetsbaarheden aan het licht komen

Sommige IT-dienstverleners wachten tot kwetsbaarheden aan het licht komen voordat ze een oplossing aanbieden, zodat ze u nog een paar nooddiensten kunnen verkopen.

Zoek altijd naar een proactieve IT-dienstverlener die 24/7/365 voor u klaar staat. Dit betekent dat ze uw systemen voortdurend monitoren en op zoek zijn naar potentiële problemen, zodat ze die kunnen oplossen voordat er een probleem ontstaat. Dat kan u op de lange termijn tijd en geld besparen.

  • Spreekt in technische termen die u niet begrijpt

Het is altijd beter om een dienstverlener te vinden die de tijd neemt om dingen in eenvoudiger termen uit te leggen die u kunt begrijpen. Ze moeten uw vragen kunnen beantwoorden en u helpen beslissingen te nemen over uw IT. Als ze dat niet kunnen, dan zijn ze niet de juiste dienstverlener voor u.

  • Levert rigide oplossingen die niet integreren

Het is van cruciaal belang om een IT-serviceprovider te vinden die een flexibele oplossing kan bieden die goed integreert met uw bestaande systemen. Technologie die niet integreert met uw bestaande systemen kan op termijn problemen veroorzaken.

Vraag uw leverancier naar hun flexibiliteit en hoe goed hun oplossingen zullen integreren met uw huidige systemen. Als ze geen bevredigend antwoord kunnen geven, kunt u misschien beter ergens anders kijken.

Conclusie

Wanneer u samenwerkt met een IT-dienstverlener zoals wij, kunt u een breed scala aan diensten verwachten waar uw bedrijf van zal profiteren. Ons deskundige team kan u helpen u op uw gemak te voelen, aangezien wij alles leveren van beheerde IT-diensten tot 24/7 helpdeskondersteuning.

Neem contact met ons op om meer te weten te komen over hoe we uw bedrijf vandaag nog kunnen helpen. 

 

Share article
Neem geen genoegen met minder dan het beste

Neem geen genoegen met minder dan het beste

Er zijn verschillende redenen waarom kleine en middelgrote bedrijven (kmo's) hun technologiebehoeften het beste vervullen vanuit één centrale locatie. Een van de redenen is dat kleine bedrijven vaak over minder middelen beschikken. Het is dus essentieel om de middelen...

Ga naar de inhoud