Veilig digitaal factureren. Sinds april dit jaar verplicht. Maar ook: kostenbesparend

Veilig digitaal factureren. Sinds april dit jaar verplicht. Maar ook: kostenbesparend

Digitaal factureren. Iedereen heeft het er over en bijna iedereen doet er wel iets mee. Maar de interpretaties van wat “digitaal factureren” eigenlijk is, lopen zéér breed uiteen.

Intussen is digitaal facturen al sinds april dit jaar verplicht in Nederland.

Helaas zien we nog een lakse houding in het bedrijfsleven. al zit de grootste groei van digitalisering van processen wel bij het MKB.

Hoe doe ik het goed deze zomer?

Wat je ook vaak ziet is dat bedrijven hun facturen wel digitaal versturen, maar dat deze e-facturen bij de ontvangende partij vervolgens worden uitgeprint. Soms typt een collega van de administratie digitale facturen die binnenkomen zelfs over in het boekhoudpakket.

Dat kan vandaag de dag een stuk efficiënter!

Bijvoorbeeld door te beginnen met het verzamelen van alle inkomende facturen op één plek. Als u al gebruikmaakt van Office365, dan kan onze eigen CloudConnected helpdesk heel gemakkelijk een gratis e-mailadres – facturen@uwbedrijfsnaam.nl – voor u aanmaken.

Dan heeft u één verzamelbox voor alle inkomende facturen.

Een volgende stap zou dan kunnen zijn om alle inkomend facturen automatisch in uw boekhoudpakket te krijgen. De meestgebruikte pakketten als King, Twinfield, Reeleezee, Exact, Unit4 & AFAS kunnen inkomende facturen automatisch inlezen en omzetten in een boekingsvoorstel.

Bedenkt u eens hoeveel tijd, uren en geld dit bespaart in uw factureringsprocessen. Tijd voor een zomerschoonmaak dus, want recent onderzoek laat zien dat er veel financiële processen nog leunen op losse systemen of spreadsheets.

Meer weten?

Inmiddels is CloudConnected als één van de eerste IT dienstverleners in Nederland zelfstandig gecertificeerd om Elektronisch te Factureren en aangesloten op het Europese PEPPOL netwerk. De factuur van CloudConnected kan dus zonder tussenkomst direct uw administratie in. Zelf met splitsing naar interne kostenposten als u die aan ons doorgeeft. Dat bespaart u weer tijd! En geld.

Automatisering unlimited

Maar de mogelijkheden van automatiseren stoppen niet bij e-facturatie. En u heeft ook lang niet altijd onze hulp nodig.

Als uw organisatie gebruik maakt van Office 365 kunt u bijvoorbeeld zelf ook al veelvoorkomende handelingen automatiseren met Microsoft Flow. Zo kunt u elke keer wanneer u van Leverancier A een nieuwe prijslijst ontvangt deze automatisch laten archiveren in Sharepoint.

Wilt u vrijblijvend eens brainstormen met een van onze consultants over hoe automatisering uw organisatie tijd en geld bespaart?

Wij plannen graag een kosteloos gesprek in.

U reserveert eenvoudig een tijdstip via deze link.